lördag 13 september 2008

Ett dockhus som resulterade i fler husdjur...



Tidigt imorse efter en lång runda i skogen med Samba, gick jag förbi Kålltorps fritidsgård som höll på med att packa upp inför den stora loppmarknaden. Vad är det som enda som fångar mitt öga - ett dockskåp som såg fint ut, inte till mig eller Anton - men min kära väninna som samlar på dessa (minns inte hur många hon har, men ett hänger snyggt på väggen som ett konstverk : )

Så vid öppningsdax kl. 11 kom Anton, Samba och jag upp med de kontanter jag hade: 240kr. Anton fick 40kr - om han skulle hitta något, inte mer eftersom han har en förmåga att handla på sig allt möjligt skräp (ursäkta!) och spendera snabbt upp pengar! Jag sökte i detta myller efter dockhuset, som inte stod på samma plats, utan nedan för ett bord med massssor av leksaker. En farbror stod och förhandlade med damen då det endast var alla möblerna i en påse därtill som han endast var intresserad av, men det såldes endast tillsammans med dockskåpet - så då kunde jag slå till med min väninna i mobilen och fick pris och därefter en grundlig genomgång av vad som fanns i påsen! Jodå, för de exakt 200kr som jag hade mig blev det ett dockskåp! Min käre son hade ju hittat precis vad han alltid velat ha - en hamsterbur - och för endast 40kr!!!!!
Bara innehållet var värt minst 100-150kr. Nu är det såååå roligt för att i tisdags var jag på Zookompaniet och tittade på nya hamsterburar och därefter på Blocket, varav jag mejlade med en.... därefter så beslutade jag mig - tack vare en väninna på jobbet som avrådde mig att skaffa just hamster nu när Samba finns.... Men nu står Anton med denna bur för bara 40kr och jag känner att detta är ju precis vad han önskat sig när han fyller år - nästa vecka - so why not, ett djur mer eller mindre?!
Vi lyckas ta oss hem med dockskåp på 3-våningar, Samba i koppel och Anton med en låda fylld med bur och dockskåpsmöbler.... Får nog erkänna att jag var sugen på att gå upp igen och kolla om inte jag själv skulle hitta något....
Men vi skyndade ner till vår zoobutik, där vi brukar köpa små pinkisar till ormen och lite tillbehör. Anton fann sin lilla söta dvärghamster á 69kr. Han eller hon får heta Puff eller Fluff - inte helt klart ännu.
Därefter kommer vi in på samtal om bl.a. majssnokar och står helt plötsligt och håller små bebisar - och inser att vår Colon = ":" (han är döpt till det, även om A har haft många namn på honom) faktiskt skulle behöva en kompis eller en tjej.... SÅ det är klart att vi helt plötsligt har en liten ormis - Cocos med oss i en låda och en liten hamster i en annan och en mycket nöjd Anton! Nu är det bara en skorpion han saknar! (ps jag vet att både kolon och kokos stavas med k - men jag tycker inte det är snyggt... )
Jag lovar att det ALDRIG kommer in en skorpion i vårt hem och jag kommer heller aldrig passa någon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack!

Det lät ju inte så kul med ert koppelproblem, du får söka råd hos Annelie!