söndag 24 augusti 2008

Barn med hund...




blev till sist av under denna långa dag! Min sons tålamod var hårt prövat denna dag, men med lite mutor (bl.a. godis) så tog han inte taxi eller bussen hem!

Många barn tränade i ringen, men inte Anton - han skulle in och köra direkt när det var dags! Länge hade han och Samba jättefin kontakt och hon följde fint, tills det blev väldigt mycket dofter i gräset som fick henne till att damsuga platsen där alla skulle stå på rad snyggt. Denna gången gick de inte vidare, men det blev vartfall godis till ... Anton : ))

En bra erfarenhet för Anton om ack med lite besvikelse - då Samba drog omkring för mycket och de kanske hade behövt öva lite mer följsamhet i koppel, men kontakt har de!

Efter denna dag har han dock än en gång sagt att aldrig mer hålla på med hundsport.... vi får väl se...! Jag tycker varjefall de såå skoj att se dem jobba lite tillsammans.

Nästa utställning blir i Partille den 20 september och då har jag lovat Anton att han inte behöver följa med - han fyller ju år dagen innan och kan ju faktiskt få vara hemma och njuta av en lördag utan en massa........ av allt mellan himmel o jord som man måste hinna med om helgerna!

Nu får jag nog återgå till mitt lilla kaos i lägenheten; disken, tvätten som ligger överallt ostruken, dammtussarna och mina halvdöda blommor!

Inga kommentarer: