lördag 27 september 2008

Vi har adopterat Doris!


Så får jag se på det hela efter att ha kommit hem från zooaffären med en underlat i bur!

Jag sa med allvar till min son att nu blir det inga fler djur - efter önskemål om att köpa två möss och starta musproduktion till ormarna! Jag har redan insett att jag gör inget annat än tar hand om Anton o alla djur - hinner ju inte med att städa, diska, tvätta, plocka undan och allt tråkigt som bara stör och påminner om hur allt börjar bli lite mer kaotiskt runt oss!!!
Men vad säger man när killen i djuraffären skänker oss denna lilla fågel, som blivit inlämnad efter att någon inte längre kunde ta hand om den... Så länge det är okej att vi "lånar" hem den på prov och får lämna tillbaka om det inte funkar så var det okej med mig.
Anton döpte henne till Doris direkt, passade henne bra. Han har gjort flera försök att hålla henne i buren - men hon är ju en fågel! Vill ändå inte att hon släpps lös i lägenheten, då får vi väl aldrig in henne igen! Igår hade vi ormjakt; den nya lilla ormen trodde Anton hade smitit, så det blev till att genomsöka alla rum, skrymslen och vrår - tillsist hittade jag den i den lilla busken i terrariet...
Fick vartfall städat bakom bokhyllan, tv:n och soffan : ))
Äntligen lördag och söndag..... skönt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj nu har ni snart ett eget litet Zoo ;)
tur´att den lille ormen inte hade rymt utan låg ihopkurad i sin lilla buske.
ha det bra.
Kram annelie