fredag 6 juni 2008

Diggar utsikten...


kan man något annat med vackra Operan och hamnen i Göteborg utanför fikarummet...?!

Samba var med mig på jobbet för första gången igår och visade sin absolut bästa "konservativa" eller rättare sagt stiliga sida... lugn och sansad bland alla revisorers och assistenter. Låg snällt på mitt rum och sov eller smålekte och bara kopplade av - eller tyckte hon jag var supertråkig som satt vid datorn och inte hade tid med henne... : )
Tyvärr får vi inte ha med hund på jobbet - men att hälsa på måste ju ändå vara okej... Jag lyckades ju jobba under tiden och jag tror nog att alla förstod min anledning att vara hemma x-antal timmar om da´n... Kanske trodde de dock att hon skulle vara riktigt liten valpis, som på bilderna när de hon var 6v. men hon har ju växt massor sen jag fick henne.
Idag var vi ute och njöt hela dagen vid havet, men här blev inga fina foton tyvärr - förutom en filming av Anton på mig o samba skumpa omkring på en hal klippa - den var inte vacker att se så den blev snabbt deletad!!!!
Anton fick dock en fin bild som han skall få lägga in på sin blogg
Sen blev det grillkväll o vin denna underbara kväll och nu sitter man i ett stökigt kök och ½ glas vin och är riktigt nöjd.
Imorgon blir det en sväng till Torpa sjön med pappa Tango och Bossanova - tillsammans med Annelie - då lär nog kameran vara med.
På söndag kanske vi får turen att åka ut med båt - skall bli kul att se om det funkar med Samba... Anton kommer att bli lycklig - åhhhh, vad denna unge önskar att få komma ut och fiska el. ens åka båt!
Nationaldagen har firats på så många sätt här i stan; Göteborgs Symponiker med Peter Apelgren i Slottskogen (- för mycket folk), Kronprinsessan i Kungälv (- jäääsp) och bakom oss på Apslätten har det varit Pick-nick party - men dit lyckades vi inte ens vandra bort till för att kolla läget. Men jag såg att alla bussar o spårvagnar var flaggade och Ingrid hjäpte grannen att sänka flaggan och vika ihop i rätt ordning... trotts några glas vin ; ))
Tack för en fantastiskt vacker dag i min lilla vackra del av denna värld!!!

3 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Här har natinaldagen firats med en cykeltur, kroppsarbete, jordgubbar med mjölk, och ett besök på Sweden Rock.

myggan sa...

Hej
Vilken fin hund du har jag har själv funderat på en Tollare.
De kräver mycket motion ochstimulans och det är väl bra för alla!
Mvh Marie

MammaMia sa...

Hej Myggan, har du inte fullt upp med din lagotto : )
Tja, jag tror nog att den kräver mest stimulans, det sägs nämligen att man inte kan promenera en tollare trött utan det är nosen som skall jobba den trött!
Kul att höra av dig!!! kram, mia