tisdag 25 maj 2010

Godkänd i viltspårsprovet!


Vilken trevlig och underbar kväll utanför Sollebrunn, ca 8 mil från Göteborg. Samba och jag träffade domaren kl.19.00 för anlagsprovet i viltspår.
Inga större problem mer än att hon var lite väl snabb och upptäckten av en helt ny doft i näsan kobajs... en ladugård med massor av kossor nedanför i terrängen vi skulle in i : ) - men hon fortsatte i snabbt vidare för att upptäcka lite mer vilt i luften.... Man insåg hur svårt det var att inte se hur banan skulle gå, utan helt förlita sig på henne.
Björn var väldigt nöjd med henne, men tyckte att hon var lite för snabb och trodde att hon hade bättre klarat av spår i öppenklass, så att hon fick jobba lite hårdare - mer noggrant. Nu är ju frågan hur jag skall lyckas skotträna henne och om det är möjligt?!?!?! Jag skulle så gärna vilja fortsätta viltspåra, men givetvis kan jag göra detta själv, men det motiverar väldigt att göra det tillsammans med en domare och jag tror hon absolut hade klarat ett championat framöver... om inte dessa skott hade varit i närheten.
Bedömning:
" Startar raskt och spårar väl, men ibland lite kryssande. Får viltkänning på S2 och S4 men reder upp båda gångerna. Har i övrigt bra kontroll över var spåret går och gör ett mycket bra spårarbete, om än i ett något högt tempo - 16min." Björn Johansson
På hemvägen var vi tvungen att stanna vid en sjö jag hade passerat och låta Samba få njuta lite mer. OJ så mycket hon älskar simma ut och hämta dummies - glöm beröm eller godis "Låt mig få hämta igen och igen..."! Förra veckan var vi vid havet, men då ingen kamera med och samma sak - säkert 10 gånger! Måste försvåra vattenapporteringen nu, med flera dummies åt olika håll osv.

5 kommentarer:

Modesty sa...

Vad härligt!!! Grattis till er båda!
Kram!

Martha o Idefix sa...

Grattis! :)

fulltoz sa...

Grattis - visst var det kul ? Duktiga vovvar vi har !
//Maggan&Özet

Titti sa...

Härligt!! Grattis!!!!

Kram Titti

Annelie sa...

Wwweeeee STORT grattis till dej och Samba!!!