måndag 13 juli 2009

Sightseeing


Några dagar har lätt passerat i Skåne. Hälsat på min fantastiska kompis Gitte med sina 9 barn, 8pojkar + 1 flicka ( borde vara ett helt inlägg : ). Min ofta Göteborgsbesökande väninna Inger i sin villa vid sjön - en trevlig kväll med vin o väninnor. En fantastikt trevlig räkfrossa på Dagmars med övernattning i Hällevik hemma hos Åsa o Tony. En biokväll med Anton - Ice Age 3 i 3D.
Idag körde jag o min barndomskompis Åsa till Hässleholm för att träffa mina kära vänner Cecilia o Don från USA. Vad gör man häromkring en gråregning f.m. med barn???? Ingen bor i området och inte kan vi komma på något skoj som är öppet - eller det fanns kanske inte så mycket skoj ändå i H-holm?!?! Efter Kulturhuset i H-holm och en pytteliten utställning irrade vi omkring i runt torget för att hitta en trevlig lunchrestaurang och det blev ändå inte gott med halväcklig bakpotatis. Vädret blev bättre och vi körde ut till Wanås Parken . OJ, så mysigt vi hade i flera timmar, perfekt för både barn och oss vuxna som njöt av att upptäcka alla tokigheter i parken! Här finns udda konst överallt och varje år kommer det till något nytt. Själva slottet och dess miljö är vacker och man kan mycket väl åka tillbaka för att ta en fika i caféet eller ta med en pick-nick. Anton var nog mest nöjd med fiskarna i dammen som han ville fånga och snoken som han såg men inte lyckades fånga. Nyss hälsade en liten igelkott på och kaninen Snutte har blivit motionerad av Samba i trädgården.... Innan ikväll fick Samba en liten simtur i Ivösjön och det var ganska varmt, men man får väl hoppas att det blir varmare igen!

Inga kommentarer: