måndag 29 juni 2009

Utställning Borås den 28 juni

Detta var nog den varmaste dag i Sambas historia! På denna fotbollsplan utan skugga i en varm dalgång inne i Borås stod luften still i över 30graders värme! Flera varningar gick ut, en stackars hund fick åka till Blå Stjärnan och alla, såväl domare som hundar led.

Sambas kritik ligger hemma, men det blev tyvärr blått band och hon föll nog mest på att hon inte är tillräckligt kraftfull över bröstet och väldigt smala ben, högt kors - annars bra päls m.m.

Domaren ville direkt jämnföra Samba med de två övriga som var lite kraftfullare och tyckte att Samba behöver lite mer tid på sig.

Martin Johansson hade vi som domare på första utställningen när Samba var 4 mån. - då blev hon BIR med HP och BIG 2:a.

Denna domaren måste jag säga är den bästa jag har mött, då han tar sig tid att förklara sitt dömmande inför publiken. Öppen och rolig, mjuk och trevlig mot hundarna!

Nu tar vi lite semester från utställningar ett tag. Till hösten får det bli mer lydnad och förhoppningsvis fler tillfällen att ut och spåra med henne!

Under sommaren hoppas jag vi får ut och bada så ofta som möjligt, bygger kanske lite bröstmuskler : ))

2 kommentarer:

Frida & Poppel sa...

Åh, den utställningen velade jag mellan om jag skulle anmäla eller inte, men om jag hade vetat att ni skulle dit så hade jag anmält! Fast det var kanske tur att jag inte gjorde det med tanke på att Poppel inte heller är stans kraftigaste tjej. Simning låter ju som en bra idé, får vi oxå testa!

Andrea o forrò sa...

simningen e ju kanon :) hjälp forrò massa! Du, jag och vovvarna får ut o köra lydnad/spår tycker jag! :) kram på er i värmen