måndag 30 mars 2009

Vaddå koppelproblem?!

Har vi haft problem med dragande i koppel, stress och ett evigt dammsugande av all mark? Inte vi väl??? Eller ärligt; INTE LÄNGRE!!!
ÄNTLIGEN så fick jag nycklarna till frihet igår av Annelie! Hur då?
För första gången testade vi en annan taktik - vilket funkade utan ett enda problem, ett enda ord eller någon tvekan från varken mig eller Samba.
- Kort retriverkoppel i vänster hand med små korta ryck (vid behov) That´s it!

Tror nog Annelie viskade något i Sambas öra... She´s a dogwhisperer!!!

Är så himla glad för alla råd och hjälp som Annelie kommer med. Förstår henne så väl och lär mig så mycket mer, ger mig samtidigt mer styrka att faktiskt vara lite tuffare än man är, utan att det betyder så mycket mer än markering och bra ledarskap! KRAM PÅ DIG ANNELIE!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blir och det är så härligt att se hur det går upp ett och annat ljus för matte :)
Du jobbar på bra Mia!! Fortsätt så...
Kram A

Martha sa...

Vad glad jag blir att läsa din blogg idag! :)
Jobba vidare, ni är ett fint ekipage tillsammans!
kram