måndag 27 oktober 2008

Uställning: Fas I




I spöregn körde Annelie, Andrea och jag ner till Halmstad med Samba och Forro för utställning. En liten, lagom stor utställning i ridhuset i Halmstad, det var ju en ny erfarenhet - allt blev smutsigt; hundar, kläder, stolar o väskor - utöver vätan som satt i alla kläder och päls... Annars var det en bra utställning för Forro som ställdes ut första gången och för Samba som inte tränat något sedan Västkustvalpen.

Hon var riktigt duktig denna gången - i min ögon fantastisk!!! Sprang utan att dammsuga, hoppa eller titta på publiken - bara sprang och stod snyggt. Detta räckte dock inte till första priset, men hon blev 2:a med HP, vilket jag ändå är glad för - då 1:an var väldigt snyggt propotionerad i hela kroppen, kanske inte lika vackert ansikte (tycker ju jag så klart : ))

Domarens kritik:
Välgående tik med femenint välskuret huvud. Tillräckligt stop, bra hals o rygg - aning avfallande kors. Välkroppad för åldern, passande benstomme. Bra päls, trevliga lovande rörelse. Välpresenterad!
Fas II på söndag i Växjö - håll tummarna, en internationell tävling
Fas III nästa söndag i Malmö - blir nog trevligt!
sen blir det vila innan man måste börja hårdträna för MyDog (ha, ha)!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Grattis till ännu en fin utst, och fler blir det hörde jag! :) Fick hälsningen från din granne, synd att jag inte jobbade i butiken den dagen! Men jag blev så glad när Emma ringde och berättade att Samba hälsade! :)
Kram!